donderdag 15 december 2011

From the Christmas kitchen: pleasing pumpkin pie

Het is jammer dat jullie deze overheerlijke geur in de huiskamer niet kunnen ruiken. Het ruikt nu heerlijk naar kerst. Deze kerstgeur wordt mede veroorzaakt door de kerstboom die sinds eergisteren opgetuigd in de kamer staat. Maar de belangrijkste ingrediĆ«nten van deze geur zijn kaneel, kruidnagel, gember en nootmuskaat afkomstig van deze pompoentaart hier rechts. De kerst kan nu echt beginnen! Natuurlijk is de bodem gemaakt van een glutenvrije mix van gluten free pantry. De bodem was erg geslaagd, smaakte knapperig en blijft heel als je de taart uit de bakvorm schept. De pompoentaart heb ik gezoet met agave siroop in plaats van standaard suiker. Agave siroop is even zoet of zoeter dan suiker, maar je bloedsuikerspiegel blijft stabieler. Omdat agave siroop vloeibaar is, heb ik de andere vloeistoffen in de taart (melk) iets verminderd.

Deze avond heb ik ook nog aan een glutenvrij toetje voor de kerst gewerkt. Ik vertel nog niet wat het is, want het moet nog een verrassing blijven :-) Ik ben erg benieuwd hoe het is geworden!

The delicious smell of Christmas: cinnamon, cloves, ginger and nutmeg within a (gluten free) Pumpkin pie! I'm going to turn on the lights of the Christmas tree, pour myself a cup of tea and enjoy a slice of this delicious cake on the couch. 

1 opmerking:

  1. Hij was inderdaad heerlijk! En stevig genoeg om uit de hand te eten. Ik ga 'm namaken, hoop dat hij net zo lekker wordt!

    BeantwoordenVerwijderen